Where soul meets body

"...och jag svär att jag aldrig sett stjärnorna tydligare ovanför, natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö..."

onsdag, mars 17, 2010

Bärmössa.

Linnea ska ju som bekant sticka en bärmössa till mig. En jordubbe. Hon hävdar att jag måste ha på mig den i sommar, även om det är trettio grader varmt. Jag vill bra hälsa till henne att jag som vuxen måste få ha på mig vad jag vill, när jag vill. Bärmössor på vuxna passar sig verkligen inte, tänk på att vi har egna fria viljor. Tänk vad skavsår jag skulle få på huvudet om jag gick runt med en bärmössa mitt sommaren Linnea. Det handlar om bekvämlighet, inte känsla av stil. Du är så himla fåfäng.

På vägen hem gick jag förbi två barn som vältrade sig i en snövall. Till slut sa den ena: "Kan vi inte gå nu, det här börjar bli trist?", varpå den andra svarar: "Jag tänker stanna här i snövallen ett tag till. Gå du, lycka till att hitta hem till mig. Du vet ju inte ens hur mitt hus ser ut". Tänk om man kunde vara så up front på jobbet: "Visst, du kan ju försöka göra det men både du och jag vet att du inte klarar av det utan min hjälp".


Barn-Vuxna 1-0

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida