Where soul meets body

"...och jag svär att jag aldrig sett stjärnorna tydligare ovanför, natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö..."

tisdag, mars 16, 2010

Dagens ungdomar.

Jag mötte två kvinnor på vägen hem idag. Den ena var runt 100 år och den andra runt 80 år.

- Jag skulle gärna fixa det åt dig, men jag vågar inte heller klättra upp på den där stegen ifall jag ramlar, säger 80-åringen.

Dagens ungdomar är så dryga och ovilliga att hjälpa sina äldre. Skäms på er!

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kom inte scouten i dig fram vid denna händelse och fick dig att fråga om du skulle hoppa upp på stegen istället?

3:40 em  
Anonymous Jennie sa...

...och så glömde jag visst att fylla i mitt namn i inlägget.

3:40 em  
Blogger Linda sa...

Nej alltså, jag börjar ju också bli gammal och är livrädd för att bryta lårbenshalsen.

4:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida